Lado Darakhvelidze
Feriköy Rum Okulu

1977, Kutaisi. Arnhem'de yaşıyor.

Resim, heykel ve enstalasyon kullanan Lado Darakhvelidze, kamusal alanlar ve devlet sistemleri, siyasi ya da ekonomik sistemler gibi farklı hiyerarşik yapıların kökünde bulunan güç ilişkilerinin izini sürüyor. Gürcistan'daki toplumsal ve kültürel değişimleri gözlemleyen sanatçı, Komünizm sonrası Avrupa ve silme-yeniden yazma aracılığıyla sürekli "yenilenen" tarihi üzerine düşünüyor. Sosyalizm sonrası pek çok ülke gibi Gürcistan da kamusal alanlarda, ulusal simgelerin, binaların ve anıtların yıkımında, yenilenmesinde ve yerlerine başka şeyler konmasında kendini belli eden bir tür geçiş dönemi yaşıyor. Darakhvelidze toplumsal alanda ve kamusal çevrede meydana gelmekte olan dönüşümler ve devletin yeni ve bağımsız bir kimlik için saplantılı bir talebinin olduğunu gösteren uygulamalar hakkında yorum yapıyor. Uzun dönemli projesi Yeni Gürcü Devleti Simgeleri (2004-2006) ve Yeni Devlet Simgeleri/Rubik Kübü (2008) gibi yakın dönem kamusal alan heykellerinde insanları düşüncelerini paylaşmaya davet eden Darakhvelidze, onların siyasi ve kültürel işlerle ve altyapılarla yeterince ilgilenmemelerine meydan okudu.
İdeal Medya (2009) adlı enstalasyon, Darakhvelidze'nin Ağustos 2008'de yaklaşık aynı zamanda başlayan iki olayın medya tarafından ele alınışına yönelik araştırmasını belgeliyor: Bu olaylar Pekin'deki Olimpiyat oyunları ve Gürcü-Rus savaşıydı. Bu konuları farklı mecralardan bir yıl boyunca izleyen ve bir arşiv oluşturan sanatçı, hangi olayların "haber" haline geldiğini, farklı medya stratejileri aracılığıyla kamuoyunun dikkatinin bu konulara nasıl çekilip uzaklaştırıldığını örnekliyor ve ortaya çıkarıyor. Savaşın sürekli mevcudiyetini ve çağdaş toplumda kesin zamansal sınırlarını belirlemenin imkânsızlığını saptıyor.