Rabih Mroué
Antrepo No.3

1967, Beyrut. Beyrut'ta yaşıyor.

Rabih Mroué'nin sanatsal çalışmaları görsel sanatlar, performans ve tiyatroyu birleştiriyor. Sanatçı 1990'lardan bu yana siyasal temsilin çeşitli yönlerini araştırdı, özellikle de Lübnan iç savaşına odaklandı. Mroué sıklıkla bulunmuş belgeleri, video filmlerini, fotoğrafları ve nesneleri birer çıkış noktası olarak kullanıyor ve onların hakikiliğinin yapıbozumunu gerçekleştiriyor.
Ben, Aşağıda İmzası Olan (2007), Gürültüsüz (2008) ve Ruhla, Kanla (2003) isimlerini taşıyan üç video, belgeselle kurgu araasında bir yere oturuyor. Bu videolarda görünse de, oynasa da, sanatçının kimliği belirsiz. "Ben, Aşağıda İmzası Olan", siyasal ve sanatsal bir jest olarak kamuoyu önünde özür dilemenin sunduğu imkânları ve bunun sınırlarını araştırıyor. Yapıt iki paralel videodan ve sanatçının özür dilemesini gerektiren nedenleri sıralayan bir duvar metninden oluşuyor. Tek bir süreğen çekimde kamera sanatçının ifadesiz ve neredeyse hareketsiz yüzünü yakalıyor, kamuoyu önündeki özrü de konuşma olarak veriliyor. Lübnan savaşı sırasında yaptıklarından sanatsal hakikat hakkında açık olmamaya varan bir dizi kişisel hatadan ötürü özür diliyor. Gürültüsüz adlı video, sanatçının yerel gazetelerden kestiği kamusal duyurulardan oluşan arşivini kullanıyor. Bunlar kayıp kişilerin aranmasıyla ilgili; sanatçı da bu kişilerin hikâyelerine kendi kimliğini sokuyor. Üçüncü video işi Ruhla, Kanla, yurt, soy ve fedakârlık kavramları üstüne kurulu bir toplum yaratmanın ideolojik açmazına gönderme yapıyor.